Bättre förr..!!

Sitter här och lyssnar på mina gamla låtar som jag gjorde för 8 år sen..
Och det slog mig..
Jag började göra musik för första gången när jag var 12 år gammal..
Fan i 17 år har man hållit på med denna dance/trance musiken som man gör..

Man började med Dance Ejay och fortsatte mot modernare program med tiden..
Har fortfarande kvar dom låtarna på en skiva..

Nu sitter man med 4 program bara för att göra en låt..
Snacka om utveckling..
Om det är bra eller dåligt kan man ju diskutera..
Mer ljud används ju nu och om det är så mycket bättre vettefan..

Men så är det ju med musik..
Den utvecklas ju..
Det räcker att gå tillbaka till 90-talet då Eurodance var stort i sverige..
Ta gruppen MAXX t.ex..
1 Synthljud, Bass, kick, hihat, clap och vocal..
Det räcker ju och NI måste hålla med mig om att den sortens musik får en fortfarande på partyhumör och danshumör..

Nu förtiden så används det minst 3 synthljud, 2 olika kickar, olika frekvenser på clap o hihat, Samma med bassen..
Även tillkommit Pads m.m.

Visst musiken är ju bra men varför ska man göra det så komplicerat??
Jag är inget undantag själv..
Jag har minst 4 olika synthljud i mina låtar även om det inte behövs..

dance

Dance Ejay som man satt i när man var 12.. Klossar som man la upp och så vart det en låt..


Ajja..
Nog om detta..

Skriver nog nåmer sen igen skulle jag tro..

Haré bra allihopa..

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0