Vilken dag, vilken dag..!!

Då har man varit nere på stan idag da..
Gick runt där och lallade för mig själv..

Var in på alla slags affärer idag..
Kände som jag hade lust med det för en gång skull..

Men vart iallafall att jag reserverade en bok på Öbacka Bok..
Jonas Mosström nya Eldsjäl som kommer ut den 26Maj..
Hans böcker handlar om mord i Sundsvall och är väldigt spännande..
Riktigt bra är dom..

Var även på H&M och köpte mig 1 kofttröjja och 1 vanlig tröjja..
Riktigt snygga..
Var även sugen på att köpa en jacka dom hade där..
Dock så kände jag att den inte skulle passa in med nått annat jag har så jag avskrev den just då..
Kanske köper man den sen.. Vem vet..

Var även in på Guldsmed Kalling..

Har ju 2 klockor som jag behövde fixa..

Vi tar den första..

På den så hade en sprint gått sönder..
Jag har haft den liggandes här för jag har tänkt
"En sån där sprint måste vara svår att få tag på.. Mycket större sprint än på en vanlig klocka"..
Ja jag går in och förklarar..
1 minut senare så är klockan fixad för en småpeng..
Och här har jag gått runt och trott på mitt skitsnack..
Ja ibland är man bra dum i huvvé..

Sen den andra klockan..

På den så var glaset trasigt..
Så jag visade och frågade vad det skulle kosta..
Det visar sig att glaset kostar troligen runt 5-600 kronor..
Jag köpte klockan för 300 kronor..
Dom hade en som var nästan likadan för 300 kronor..
Så känslan är att slänga klockan och så blir det nog också..

Jag kan ju påminna mig om att jag redan har 3 andra klockor så kanske inte behöver en 4:e??

När jag kommer ut från kalling så ser jag en person som jag tror är Sabine..
Likadan jacka, Likadant hår & hårfärg..
Var precis på väg att ropa och hälsa men då såg jag ansiktet..
En kvinna på 50 år..
Hmm.. Jag tror inte Binin är 50 år..
Så där hade jag ju tur att jag hann hejda mig..

Sen gick jag in på åhlens och köpte en sak som jag inte behöver ta upp här..
Men när jag gick där så hamna jag i min egen värld och vad händer..

Jo jag råkar gå in i en hylla där.. Saker ramla och ont i höften gjorde det..
tittade runt och såg att ALLA tittade..
 Och så stog man där och log som en jävla fåne..
Tog det jag skulle ha och trampa iväg i en bra fart till kassan..

Ja sen vart det då hemgång och nu sitter man här..

Det hände säkert mer också men det har jag isåfall förträngt..

Det har varit en bra dag än så länge även om den har varit klumpig..

Nu ska jag ta och plinga lite igen på nya låten..

Haré bra alla..

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0