Lurad av radiotjänst..!!

Jaha.. då har man blivit totalt lurad av radiotjänst..

var en kvinna som ringde därifrån och frågade lite saker..
Ska försöka repetera samtalet..

Kvinnan: Hej tobias. jag ringer ifrån radiotjänst och jag ser att du är folkbokförd på Gamla karlebyvägen..

Jag: Ja hej, visst är jag det serru.. Iallafall denna månad ut..

Kvinnan: Jaha det är så.. Ja så är livet ibland.. Men jag undrar om du har tv??

Jag: Nej jag har bara internet..

Kvinnan: Jaha så du har tvkort i datorn??

Jag: nej nej..

Kvinnan: Jamen har du boxer till tv till datorn??

Jag: Neeh jag har ingen box till tv:n..

Kvinnan: Så du har tv??

Jag: nej jag menar att jag har inget tv-kort till datorn..

Kvinnan: Nemen tobias, nu är du inte ärlig.. visst har du tv??

Jag: Ja okda det har jag..

Kvinnan: Är det din tv då??

Jag: Neeh det är sabines..

Kvinnan: Och hon bor där alltså??

Jag: ja hon ska bo kvar..

Kvinnan: Så du tar md dig tv:n dåra??

Jag: Ja det.. nej jag menar hon ska ha den..

Kvinnan: Nemen tobbe.. Det är din tv va?

Jag: Ja det är min tv..

Kvinnan: Så du ska betala avgiften?

Jag: ja det är jag..

Kvinnan: Men vabra att vi har löst detta.. Jag fixar papperna och skickar dom till dig så du har dom senast om 10 dagar.. Och så hoppas jag allt löser sig för dig och du får ha en sån trevlig påsk.. Dick inte för mycket..

Jag: ja dsamma till dig..

Till mitt försvar..

Hon hade sån härlig norrländsk dialekt och var så trevlig.. Även fast jag försökte så var hon så glad.. Det går fan inte att ljuda för en sån person.. Hade det varit en stockholmare hade det funkat.. Men inte nu.. Men jag är glad ändå ja.. När jag väl fått papperet så säger jag upp direkt för då bor jag inte här längre så.. det är så awsomeness..
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0