~Felsägning~

Har inge nytt att skriva så tänkte inte skriva så mycket mer än vad jag skriver nu så när du läser detta så kommer du förstå att det jag har skrivit är igentligen ingenting annat än bokstäver som har format ord som jag har skrivit.. =P hahaha..

Tänkte lägga ut lite videos som vanligt men denna gång så är dt verkligen speciella videos..
Dt är Svenska låtar som var populära på 60 - 70-talet..Tror nog många av er har inte ens har hört dessa låtar någongång men jag lovar att lyssnar ni på dom så kommer ni bara vilja lyssna om och om igen för dt är ju riktiga klassiker och vilka texter därefter..Dom var ju helt fenomenala texterna..Kan ej förstå hur man kunde komma på nå sånt..

Ajja..ta o lyssna på dom vettja..

Men ska börja med en felsägning..Som några av oss vet så har ju Martin timell varit radiopratare förut och i hans program så fick man ringa in och berätta om nått pinsamt som hade hänt en..Han som ringer in Heter Albin och är 8 år och ja..Lyssna själv så kommer ni förstå..Ni kommer få er ett jävla gott skratt iallafall..





Ja då ska vi börja med första riktigt sköna låten..denna man spelade på estonia när den sjönk..Texten som han sjunger i denna låt är ju helt obeskrivlig bra..Ett måste att höra..

Artisten och låten är: Pierre Isaksson - Då Går Jag Ner I Min Källare. (Skitvideo)




Nästa låt är nog en av mina favoriter ända sen första gången jag hörde den för ett par år sen..Texten i denna låt går då ej att beskriva..Så klockren så att man vill bara sjunga med i kör..Behöver bara säga såhär..Ja då plockar jag fram min jojo, min jojo.. =)

Artister och låten är: Jigs - Min Jojo.




Sista låten för idag tror jag att dt inte är många som har hört heller..Men också denna låt är ju helt otroligt bra..Och själva texten i denna låt ska man ju inte tala om heller..Dom kunde skriva texter på den tiden alltså..Tillägnar denna låt till min farsa och hans mustach..

Artisten & låten är: Thore Callmars Orkester - Mustachen.



Dt var allt för denna dag..

*Ciao*
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


Carro

Klar med målningen ännu ?

»»»»»»»» 2008-09-07 | 23:02:50 | http://rockit.blogg.se/

»
»
»

RSS 2.0