~ Roomservice ~

Ja snart är veckan slut igen..
Och helgen blir lugna gatan..
Kanske..
Beror på om syster kommer ner eller inte på lördagen..
Då blir dt troligen utgång..
Annars så blir det fix & trix hemma här..

Förra helgen åkte jag ju hem te kramfors då på fredagen..
Skulle hjälpa föräldrarna med ombyggnaden av köket..
När jag kom hem så satte jag igång att måla taket..
Vart en vit färg..Far hade målat en gång tidigare men behövdes ett lager till..

Efter det så började jag att lägga in golvet..
Klickergolv som ser ut som stenplattor.. Mallorca hette det..
Riktigt snyggt golv..
Tog väl några timmar att fixa det så när det var klart så vart det mat..
Efter det vart jag helt knäckt..Gick och sovde lite powernapp resten av kvällen..

Lördagen gick man upp tidigt och började med att sätta upp gipsskivor på väggarna..
Hann med  nästan hela köket..tog slut när det var bara några småbitar kvar..
Så det får farsan fixa..

Var med morsan och beställde mer golv ut till hallen också..Blir Mallorcagolv där ute också för att följa med från köket..
Sen vart det en jävligt snygg tapet till köksväggarna..Svart mönster..

Blir väl att man åker hem nästa helg och lägger ut golver i hallen då och hjälper till med resten som är kvar då..

Själv här hemma så har jag varit rätt lat med mitt eget målande..
Det har ju tagit några månader men har man inte tid så kan man inte göra nånting heller..
Sen är man ju en som hellre ställer upp för andra och hjälper dom än fixar för en själv..

Men har iallafall gjort klart vardags/sovrummet och hallen nu..
Bara köket kvar efter denna helg och det känns ju skönt iallafall..

Var och beställde tapet till fondväggen ute till trappen idag också..
Kommer bli snyggt..

ajja..tänkte inte skriva nåmer nu..

*Ciao*

Här ser ni bilder på före och efter dt som målats här hemma..

    
Före                |                  Efter

  
      Före                |                  Efter    
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


Carro

vart ju kanon! =) Otto

»»»»»»»» 2008-10-16 | 16:47:36 | http://rockit.blogg.se/

»
»
»

RSS 2.0