Sorgens dag i Norge..

Festivaler hit och dit och folk super sig fulla och roar sig..

Men dagens händelse överskuggar nog allt det..

Bombdåd i centrala Oslo och Rena avrättningar på ön Utøya..
Över 80 ungdomar mördade och minst 7 personer i bombdådet..

Har suttit och tittat på presskonferensen som pågår för fullt just nu och känner att man har svårt att hålla tårarna borta..

Vad är det som får en människa att begå ett sådant här brott!?!?
Har han blivit inspirerad av dessa extrema islamister eller har han något fel i huvudet??
Ja fel har han ju men menar mest schizofreni eller hör röster eller nått sånt..
Utanförskap??
Slagen av sina föräldrar när han var mindre och retat av andra barn??

Ja man kan ju fundera hur länge som helst på det..

Jag känner även sorgen inom mig mot alla ungdomar som i sin sista bild ser denna man skjuta dom..
Dom som hade väldigt många år kvar att leva..
Skaffa familj, barn, ja allt..
Helt plötsligt bara borta..
Föräldrarna som inte får se sina barn växa riktigt upp..


Så med djupaste sorg jag känner sänder jag mina tankar till alla norska kamrater och vila i frid ni alla..

Och till gärningsmannen Anders Behring Breivik..
Jag hoppas du brinner i helvete och att hitler rövknullar skiten ur dig..

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0