Jag har kämpat..!!

Från en början, så var allting en lek..
Man satte sig ner och texter man skrev..
Men med tiden, blev det mitt liv..
GÖr mitt bästa och tar mina kliv..
Har förändrats, på många sätt..
Nu idag kan jag säga att jag har valt rätt..
Du kan tänka annorlunda och välja en annan väg..
Men vi kommer alla fram, men frågan är när..
Jag minns så väl första gången på scen..
Skakig i benen och ville gå ner..
Rädd och osäker, klart att jag var..
Spelning efter spelning och nu går det bra..
Har aldrig drömt om att bli stor..
Kanske jag har men inte som ni tror..
Skriver mina låtar för det är min terapi..
Musiken är det som räddat mitt liv..


Jag har kämpat..
För att ta mig hit..
Jag har ändrat..
En större del av mitt liv..
Jag har fattat..
Vad det handlar om..
Inget kommer snabbt..
För vägen den är lång..


Musiken är idag, en stor del av mitt liv..
Den har hållt mig på fötter och tagit mig hit..
Dit på den plats där jag står idag..
Jag mår inte längre dåligt, jag mår faktiskt bra..
En resa lång, sen dag nummer ett..
Kommer ihåg när jag fick mitt första trumset..
Hip-hop dj, där jag börja göra beats..
Lyssnade på det idag och det låter skit..
Jag utvecklades med min musik..
Inget idag är längre sig lik..
Mycket har hänt på den tiden som har gått..
Jag är så glad att jag har fått lära mig nått..
Jag hoppas också att du finner din väg..
För en dag kanske du står här..
Obeskrivlig känsla när jag går upp på scen..
Greppa micen, den här går ut till er..

 

Jag har kämpat..
För att ta mig hit..
Jag har ändrat..
En större del av mitt liv..
Jag har fattat..
Vad det handlar om..
Inget kommer snabbt..
För vägen den är lång..

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


Marica

wow, visste inte att du bloggade vännen..

Men helt sant som du skriver i texten ovan - instämmer och känner igen mig i en hel del av det..

»»»»»»»» 2011-02-15 | 19:18:08 | http://littlemizzme.blogg.se/

»
»
»

RSS 2.0