Härnösand.. Världens bästa kommun..

Ta mig härifråååååån..
Torsdag idag och en dag kvar till helg..
Känns väl.........Jävligt skööönt..

Än en gång så sitt man här på jobbet och är less..
Brukar vara det vid den hära tiden..
Men man ska inte klaga..
jag har iallafall någonting att göra om dagarna..

Tänkte jag skulle skriva en sak nu när jag har det i minnet..

Jag bor uppe vid högslätten och måste gå igenom hela stan för att nå jobbet..
Det brukar ta ungefär 20min..
Väldigt skön promenad sådär på morgonen..
Men senaste tiden så har det bara blivit jävligt jobbigt..
Och ta runt 30-35 minuter..
Varför? Jo för Härnösands kommun måste vara den sämsta kommunen på att sanda..

Det är is överallt..
eller nu ljuger jag..

Dom har sandat 10 meter på ena sidan..
Sen har dom bytt och kört 10 meter på andra sidan..
Och så är det igenom hela staden..
Hur fan tänker man då som??
Ska man sicksacka som att man är kanonfull??
Eller är dom bara jävligt snål??
Dom har kanske kommit på att det är det bästa alternativet.. (som med allt annat)..
Dom på kommunen brukar ju komma med jävligt smarta lösningar för denna stad..
Efter dom har hyrt in något konsultföretag för några 100 000 kronor..
Som dom sedan ändrar till det dom själva tycker är det bästa alternativet..

Men nu ska vi inte klanka på dom..
Dom försöker ju bara göra ett bra jobb..

Bygga om busstationen för 3:e ggn för dom har kommit på massa fel från 2:a ggn som dom inte märkte när dom kom på att det var massa fel 1:a ggn..

Komma på att vägen kommer inte vara för bred nog för lastbilar eller större bilar att köra igenom vid badhuset..
NÄR dom väl har färdigbyggt vägen..

Upptäcka att vattnet inte försvinner under nya järnvägsbron även fast hemab gått ut och sagt att vattnet inte kommer rinna undan om dom inte ändrar plats på utloppet..

Hyra in ett konsultföretag som tar fram vart den nya piren kan byggas..Och som kommunen flyttar den sen till ett ställe där den verkligen inte kan stå.. För fundamentet rinner iväg med vattnet.. bara för den ser bättre ut där..

Ja det är några saker det senaste året som kommit fram från denna härliga kommunledning..
Men som sagt.. Dom (försöker) göra ett bra jobb iallafall..

Neeh men dom har ju iallafall sandat litegranna.. Så man ska väl igentligen inte klaga..
Är ju ändå bara vi skattebetalare som får stå för alla ombyggnationer och det lilla sanden som ligger där på marken..

Men det finns ju saker som är väldigt bra med härnösand också.. Staden..Det får jag väl skriva om nästa gång kanske..

Neh nu tror jag att jag ska ta på mina ytterkläder, leka fyllekajja och gå hem nu..

Haré bra allihopa..

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0