-=[ Bygga soffa ]=-

Ja som rubriken lyder så funderar jag på att bygga en soffa..

Har suttit och tittat igenom lite priser på soffor med divan och kommit fram till att man kan igentligen bygga en själv för mycket mindre pengar..
Räknat ungefär på att en soffa kostar runt 6-7000 kr..

Att bygga en egen med dagens priser på trä så kan du bygga en egen för runt 1500-2000 kr..
(Nu är det en grov räkning då jag inte vet priset på bomull)..

Men hade iallafall tänkt mig då att bygga en 3-sits med divan..
Ungefär som denna:


soffa 

Dock så ska den ha andra ben än dessa som är på bilden..

Själva konstruktionen är inte så svår igentligen om man tänker efter..
Dock är ju frågan om man ska försöka göra isåfall så det går att sätta divanen på både höger samt vänster sida..
Det kan ju vara lite knepigare i konstruktionen men det är väl bara att använda hjärnan isåfall..

Det som blir det svåraste är väl igentligen att hitta rätt tyg..
(Vill ju ha sånt tyg som är på dagens soffor isåfall också)..
Samt vad ska man ha i ryggdynorna??
Bomull??, Mjukt Skumgummi??..
Vart får man isåfall tag på bomull??
Sittdynorna bör väl vara i skumgummi iallafall eller??

Det är ju nått att tänka på..

Ja vi får se hur det blir med detta..
Men det är ju en smart idé..

Ska iallafall bygga en sänggavel denna säng..


säng

Kommer skriva ner samt fixa bilder när jag väl har börjat bygga den sen..

Har ni några frågor eller har lite svar på min tyg samt bomullsfråga så skriv gärna..

Haré bra allihopa..

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0