-=[ Onsdag med spöregn ]=-

Joda..Nog fan har det regnat alltid..

Börjar väl från början..

Åkte hem igår då och iväg upp te finnmarken där det vart lite forsling av skrot och dylikt..
Dock kom det saker imellan så det vart inte länge man vart där..
Som tur så ringde Kusin och kom förbi med fiskespöna mina som har legat hos han sen förra sommaren..
Vart så jävla sugen på att fiska eller har varit det ett tag men kände suget riktigt mycket nu..
Vi kom då fram till att vi skulle åka iväg o fiska lite..
Sagt som gjort så åkte vi iväg till Gissjö där vi då gick till svartvika där..
Vi fick en Gädda samt 10 tappade ungefär..
Dåligt resultat igentligen som vi vet att det är väldigt bra där..
Tappade även mitt favorit vassdrag där..SUCK..
Men men..Var iallafall jävligt skönt att få komma ut o fiska igen..

Sen idag då..
Man vaknar med ett leende och tänker "Nu fan ska jag gå på promenad och på stan o fixa allt man ska"..
Tittar ut genom fönstret och leendet försvann lika tungt som Göran persson andas ..
Ajja..Vafan skulle man göra då..
Fram med skruvdragarn och skruvade ner varenda list ute i hallen och ut med dom i garaget..
Ringde runt till syskonen och pratade lite..
Men ack så tråkigt jag hade det..
Tur så kom morsan hem rätt tidigt så kunde tråka ut henne med min tråkiga dag..

Efter jag hade gjort så hennes hjärna var mer lr mindre som räksallad så var det mat..
Efter maten så vart det tv tittande som Sverige mötte Malta idag i Vm kvalet..
Trist match men Enda viktiga var att Sverige vann och det gjorde vi ju också så..
Sen när matchen var slut så kände jag att det fortfande kröp i mina ben så tittade ut och märkte att det hade slutat regna..
Tog då på mig mitt fina regnställ som är Knallorange som det är stulet ifrån Vägverket..
Man vet ju aldrig..det kunde ju börja regna igen..Man måste tänka lite i förväg serru..
Tog med mig spöet och cyklade ner till viken och drog några kast..
Sen några fler kast..
Efter sådär 1 timme så hade jag avverkat storbryggan samt lillviken och en bit mot stenrösa..
För er som inte bor i Kramfors eller fiskat i kramfors är det svårt att förstå vart jag menar och tänker då inte förklara..
Men det är några bryggor iallafall..
Råkade även idag då tappa ett drag..
Dock en gammal spinnare som jag kände mig mer glad över att det fösvann än ledsen som jag var igår över mitt favvodrag..

Vad händer då imorrn??
Jo imorrn så ska jag ner på målaraffären och köpa lite färg och sen får man hoppas det är bra väder för då blir det nog en tur upp till hammtjärn med Kusin och fiska lite ädelfisk..
Blir nog att man gör alla dom ärenden man skulle ha gjort idag också..

Neeh..Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på tv och äta godis..

Haré bra allihopa..
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0