-=[ Mana, Mana ]=-

Söndag då..

Vet inte vad jag ska skriva riktigt..
Ajja..Kommer nog på något..

Har haft en katt inneboende här lite då och då..
Började i torsdags då jag & S skulle gå ut o ta en promenad så kom den inspringandes..
upp för trappen och in till mig..
Sprang nästan direkt till badkaret och började rulla runt där..
Precis som den var glad att vara inne..
Fick då veta att den har setts utanför mig i några veckor nu..
Jag har dock inte sett den alls ja..

Såg inte så mager ut men gick o köpte lite mat ändå till den och "OJ"..
Var precis som den inte hade ätit mat på ett bra tag..
Visste inte vad som kunde göras..
Den hade ju varken band lr ID-Tag i örat..
Gick till veterinären och pratade med dom, vad som kunde göras..
Skrev även till Djurhemmet..

Fick svar att släppa ut den och se vad som hände..
Sagt som gjort..

Frågade grannen då också om hon visste vad det var för katt, om det var hon som skaffat den lr..
Enligt henne så visste hon inte alls vems katt det var och hon hade ingen aning alls..

Men igår så märkte jag att det kanske fanns en anledning till varför den är här utanför..
Min granne verkar ta in den då och då och ger den mat och så..
Inte undra på att den är kvar då, varför inte säga det då istället för att man ska gå o vara bekymmrad över han..

Så har den haft familj så kan den ha glömt den för hon verkar ha tagit den..
Om den nu inte är en herrelös katt som den har synts till utanför ett bra tag..

Ajja..är den kvar imorrn så måste jag fråga ut hon riktigt för annars så får djurhemmet hämta katten..
För ser hellre den kommer till en riktigt familj..

Igår var det ju även cruising här i Sundsvall..Dock orkade jag inte gå ner och titta på den..
Var ju fotboll på tv'n men det kunde man ju ha gett fan o sett ändå..
Tittade även på Albanien - Portugal..Men ja, det var då lika tråkig match som Sverige - Danmark..

Tänkte jag skulle åka iväg på tisdag te stugan och fixa lite..
Bror och jag ska väl forsla bort massa skrot som vart när det byggdes nytt där förra sommaren..
Blir nog kanske lite bada och fiske också där..
Älskar ju att fiska..

Sen får man umgås lite med bror, vonken, jocke och johanna också.. =)
Var ett tag sen man verkligen fick umgås med dom riktigt..

Ajja..kanske skriver mer imorrn..
vem vet..

Haré bra allihopa..



-=[ Dagens Video ]=-

Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0