-=[ Den Sanna Kärleken ]=-

Ännu en måndag har gått och livet är lika spårigt som det var innan..
Mycket har hänt och mycket kommer ske..

Har fixat klart hela hallen samt lite möbler hos mor och far..
Varit ute och rest..
Blivit förbannad på en familjemedlem..
Varit ute och fiskat..
Varit ute och plocket svamp..
Målat lite och ska måla mer och mer..
har släppt ny remix för buzzy på hennes singel..
Fått förfrågan från ett stort band om att göra en remix..
Ska ha ett releaseparty snart för inbjudna..
Ja det har säkert hänt mer och kommer hända mer innan man skriver mer igen..
Kanske, kanske inte..
Kanske får ett fnatt och skriver imorrn..



-=[ Dagens Text ]=-

Satt och tittade igenom lite gamla texter och hittade denna..
Tack Matte för vocalen till den förut..
Dock så känns den nästan som ny igen då allt nästan är tillbaks på samma plats igen..
Man kan hoppas livet ändras..Det här är ingen saga, Det här är min sanning..



Du har ett hjärta av guld, och har alltid stöttat mig..
För när skiten var som svårast vare du som trösta mig..
När allting gick åt helvete, när allting bara brast..
När djävulen haffa mig och mitt liv blev fucked up..
Ingen kunde se, nej, ingen kunde fatta..
Och som en smutsfläck blev jag sopad under mattan..
Men ingen tog hänsyn och denna lilla sak blev mitt livs äventyr..
Instängd på rummet, det som först starta som en liten skitsak blev sedan fem gånger större..
Oron blev en sjukdom, som ledde till nåt hemsk där jag förlora mina vänner, fan jag hatar det som hänt..
Ni var fem mot en, jag var fast och förlamad..
Försöker glömma, men fan vad jag hatar..
Tänker tillbaka, mina tårar blir till blod..
För jag älskar dig mamma, den enda som förstod..



1982, jag vill tacka mor och far..
För att ni har fostrat mig till den man jag är idag..
Har alltid funnits här, det uppskattar jag..
Försöker vara sonen som ni alltid velat ha..


1982, jag vill tacka mor och far..
För att ni har fostrat mig till den man jag är idag..
Har alltid funnits här, det uppskattar jag..
Försöker vara sonen som ni alltid velat ha..



Utan er varje dag, skulle världen vara svår..
Allt vi gått igenom, alla år efter år..
När morsan och farsan börja supa "fick vi stötta varandra"..
Visst blev det bråk och vi putta på varandra..
Har aldrig slagit er, har visat er respekt..
Ni är samma kött och blod, och jag älskar er mest..
Allting som har hänt, och minnen vi skapat..
Jag hoppas att jag är den förebild som jag vill vara..
2001, då allting bara rasa..
Och jag vill tacka er för att ni har aldrig hatat..
Det jag har gjort, mot mig själv, och mot er..
För jag visste inte själv att jag hade de problemen..
Från ute på stan, till inne varje dag..
Jannicke och Fredrik ni är mina andetag..
Utan er är jag död, utan er är jag borta..
Hela mitt liv, utan er är jag borta..



1982, jag vill tacka mor och far..
För att ni har fostrat mig till den man jag är idag..
Har alltid funnits här, det uppskattar jag..
Försöker vara sonen som ni alltid velat ha..


1982, jag vill tacka mor och far..
För att ni har fostrat mig till den man jag är idag..
Har alltid funnits här, det uppskattar jag..
Försöker vara sonen som ni alltid velat ha..



Vi fanns här för er men morsan & farsan, ni valde flaskan..
Fan vad det känns jobbigt att hata sin egna mamma och pappa..
Minns när man var liten, de gamla ljuva åren..
Lördagsgodis och fotboll på gården..
Allt var frid och fröjd, vi åkte runt i bilen..
Brydde dig om oss, ni var världens bästa mamma & pappa..
Kom hem från jobbet, och vi lekte hela tiden..
Och nu är era vänner alkolister och spriten..
Jag saknar det vi hade, jag saknar det vi gjort..
Jag hatar det vi har och jag hatar det ni gjort..
Allting gick bra, men ni valde fel väg..
Det känns som jag är någon ni bara vill prata med..
Allt på era villkor, bara när ni har tid..
Aldrig om MINA saker, nej bara om era liv..
Fan ni sårar mig, varför kan ni aldrig fatta??
Kom tillbaka, jag saknar min mamma & pappa..


1982, jag vill tacka mor och far..
För att ni har fostrat mig till den man jag är idag..
Har alltid funnits här, det uppskattar jag..
Försöker vara sonen som ni alltid velat ha..


1982, jag vill tacka mor och far..
För att ni har fostrat mig till den man jag är idag..
Har alltid funnits här, det uppskattar jag..
Försöker vara sonen som ni alltid velat ha..



Min kärlek till er kan ej beskrivas i ord..
Tänker tillbaka, mina tårar blir till blod..
Allt som har hänt, från liten till stor..
Tänker tillbaka, mina tårar blir till blod..

1982, till 2005..
Jag vill tacka min gud för att ni finns här dagligen..
Min fader, mina syskon, min älskade mor..
Tänker tillbaka, mina tårar blir till blod..


Haré bra allihopa..
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0