~ Lugna favoriter ~

Hejsan hoppsan allihopa..

Än en gång så vet jag inte vad jag ska skriva riktigt..

Kan börja med att ny låt är på gång..Men irriterad blir man för får inte till själva lead melodin som jag vill..
Sen har man några andra projekt på gång också så dt blir många och jobbiga timmar man har framför sig..
Fast idag ska jag lägga mig tidigt..
Sötnosen vart sur för jag sov idag när hon ringde och dt vill jag ju inte göra om då hon vart lite sur för dt..
Så ska vända tillbaka dygnet nu.. =)

Vad har mer hänt..
Jo jag fick ett psykbryt igår när jag var och handla på kvantum i nacksta..
Det var så att en tjej stog framför mig i kön till kassan..
Helt plötsligt dyker dt upp ett helt gäng småfjortisar och tränger sig före..
Kompisar till hon som stog framför då..
Jag direkt säger åt dom att dom får ju inte tränga sig sådär..
Får man tillbaka "håll käften gubbe"
Då tände jag till direkt..Kalla mig gubbe och allt..
Började jag da säga högt..Och då menar jag högt.."Hörrödu din lill fjortisfitta..Inte undra på att din mamma undviker dig så omogen som du är..Ta och ställ dig sist nu för så jävla bråttomt är dt inte att köpa hubbabubba tuggummi..
Chockad nog försvann dom och hon i kassan sa inte så mycket..kollade lite småchockad imot en..Gubben bakom mig, han flinade bara han..

Sen när jag kom ut från affären så kom jag på att dt kanske inte var så bra att höja rösten sådär och kalla hon fitta och så..Då vart dt ju lite pinsamt..
Sen så när jag pratade med sötnosen så säger hon. "Skulle dom handla nånting då?? Dom kanske bara stog där.."
Då vart dt ju ÄNNU mer pinsamt..Fast en av dom skulle handla iallafall av dom som trängde sig så lite rätt hade jag ju iallafall.. =) hehe..

Men ajja..Man kan inte bara stå tyst heller..Sen var dom småfjortisar och dom ska få veta lite vett ändå dom.. =)

Nog om dt..
Ihelgen så är dt reunion i Kramfors..Fan 10 år sen man gick i 9:an nu.. Värsta gammgubben man är alltså..
Får väl se hur dt blir som..Pratat med vissa och fått hört lite..Tur dt är alla klasser igentligen för jag umgicks inte lr umgås med nån från min klass i 7-9:an.. Och kommer nog aldrig umgås med någon av dom heller.. Lr jo.. Olsson, Frege & Kevva är väl dom man kan umgås med.. Dom normala och som har lite pondus i sig.. =)
Kan ju bli lite roligt att höra vad alla håller på med..
Är nog ingen som kommer tro mig att jag har lyckats så bra..Kommer nog några få en chock.. =)
Skolans värsting och den som alla trodde det skulle åt helvete för först..
Men icke sa nicke..


Ajja..ska inte tjata mer..

Nu tillbaka till själva rubriken..
Lugna favoriter..Tycker dt är skönt att lyssna på lugn musik ibland när man vill känna ro i kroppen..
Det finns ju så oerhört många bra lugna låtar..Speciellt från slutet av 80-talet & början av 90-talet..
Så som Bryan Adams - Everything i Do, Return - Bye bye johnny, Foreigner - I Want to know what love is, Scorpions - Winds Of Change M.fl..

Så det är svårt att välja ut nån speciell låt som är bättre än någon annan..Men tänkte iallafall visa 3 av dom som jag kollar på lite då och då..

Vi börjar med den första..

Detta är en låt som Akon tagit sample ifrån och som både för han och originalartister fick stor gehör..En av dom största lugna låtarna genom tiderna..Originalet är dock från 70-talet men en klassiker som än idag slår i vida världen..

Låten är: Bobby Vinton - Mr. Lonely




Andra låten för kvällen är en cover på originalet som gjorde av Air supply.. Denna låt är också en som fortfarande spelas över hela världen och en av dom gamla klassikerna från 70-talet..Fast videon som jag lagt upp här är från 90-talet..

Låten är: Andru Donalds - All Out Of Love




Sista låten är nog en som alla kan..En svenska klassiker som man inte mer kan förundras av..En låt som får mig att fälla tårar och tänka på saker som jag vill ska bli sann..

Låten är: Tommy Nilsson - Öppna din dörr..




Ja dt var allt för denna kväll..
hare bra allihopa..

P.s. Tänker på dig så dt knakar i huvudet..Leende på läpparna av att ha dig i mina tankar.. D.s.
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg


cissi

Jag smygläser din blogg ibland och håller med dig om klassträffen. Jag umgås inte heller med någon från den tiden, iaf inte ngn från våran klass.
Därför åkte jag inte ens dit..
Att kalla henne fitta kanske var att överdriva.. men bra att du sa till. Dom är så jäkla besvärliga.

»»»»»»»» 2008-05-02 | 21:28:00 | http://cceecilia.blogspot.com
Carro

Klar med målningen ännu? :P

»»»»»»»» 2008-05-06 | 21:29:19 | http://rockit.blogg.se

»
»
»

RSS 2.0